خانه و آشپزخانهلوازم برقی خانگی

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ [5 تفاوت کلیدی]

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی در چیست؟

اسپرسو ساز وسیله‌ای است که برای تهیه قهوه اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپرسو ساز به دسته‌های مختلفی اعم اسپرسو ساز صنعتی و خانگی تبدیل می‌شوند. برای نیازهای خانگی باید به دنبال بهترین اسپرسو ساز خانگی باشید و برای استفاده‌های کافی‌شاپی و یا مراکز تجاری بزرگ باید به دنبال مدل صنعتی باشید. اما سؤال اساسی این است که تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی شامل چه مسایلی است؟ اسپرسو ساز صنعتی از نظر قیمت و کیفیت چه تفاوتی با اسپرسو ساز خانگی دارد؟ اگر می‌خواهید به درستی جواب این سؤالات را به دست آورید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در مقالات قبلی درباره تفاوت اسپرسو ساز اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نیز صحبت کردیم که می توانید آن را نیز مطالعه فرمایید.

اسپرسو چیست؟

اسپرسو نوع قهوه غلیظ است که با عبور دادن گرما از قهوه یکنواخت شده به دست می آید. این نوشیدنی پرطرفدار یکی از محبوبترین نوشیدنی‌های جهان به شمار می‌رود. برای کسانی که قهوه‌خور هستند، علاقه عجیبی به اسپرسو دارند و همیشه این نوشیدنی خوشمزه جایگاه ویژه‌ای در نزد آنها دارد. یکی از عوامل مهم در محبوبیت گسترده اسپرسو را می‌توان در آماده‌سازی سریع آنها دانست.

یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در ایجاد فرهنگ اسپرسو دارد، در دسترس بودن دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی مقرون‌به‌صرفه است که می‌توانند جوشانده‌های تجاری را با فشار دادن یک دکمه تولید کنند. در نتیجه، امروزه ما می‌توانیم دستگاه‌های اسپرسوساز را در همه خانه‌های مدرن پیدا کنیم. اسپرسو زودتر از قهوه درست می شود چرا که با دستگاه اسپرسو ساز آماده می گردد. در مورد تفاوت اسپرسو و قهوه در مقالات قبلی به طور مفصل صحبت کردیم.

دستگاه اسپرسو ساز چیست؟

اما این استفاده گسترده از دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی، مقدار کمی از تصورات نادرست را نیز ایجاد کرده است. ماهیت مقرون‌به‌صرفه این دستگاه‌ها بسیاری را به خرید و راه‌اندازی کافی‌شاپ خود ترغیب می‌کند. البته ما همیشه عشق به قهوه را به هر شکلی تأیید می‌کنیم، با این وجود وظیفه خود می‌دانیم که به صراحت توضیح دهیم که هرگز نباید از دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی برای اداره یک مرکز تجاری استفاده کنید. اما چرا این‌طور است؟ چه چیزی باعث می‌شود که دستگاه‌های اسپرسوساز خانگی بسیار متفاوت از دستگاه‌های تجاری باشند؟ و چرا هرگز نباید بین این دو اشتباه گرفت؟ اینها دقیقاً همان سؤالاتی است که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم.

اسپرسو ساز صنعتی چیست؟

اسپرسو ساز صنعتی چیست؟

اسپرسو سازهای صنعتی از نظر شکل و کارکرد شبیه به اسپرسو سازهای خانگی هستند ولی از نظر قدرت و کیفیت در سطح بالاتری قرار دارند. این نوع اسپرسو سازها برای محیط‌های تجاری مانند هتل، کافی شاپ و یا مناطق تفریحی بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این دستگاه‌ها می‌توان روزانه صدها فنجان قهوه اسپرسو آماده کرد که اسپرسو سازهای خانگی از این تعداد عاجز هستند.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ مسائل محیطی

محیطی که در آن قرار دارید، می تواند نقشی اساسی در تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی داشته باشد. درست کردن اسپرسو در خانه و محیط کاری مانند کافی‌شاپ یا هتل‌ها متفاوت است. درون کافی‌شاپ‌ها کارمندان زیادی مشغول به کار هستند و هر روزه مقدار زیادی قهوه درست می‌شود و این مسئله باعث آلودگی بیشتر و نیز زحمات زیاد برای تمیز کردن محیط و نیز نگهداری از دستگاه می‌شود.

شما در منزل ممکن است روزانه یک فنجان اسپرسو میل کنید ولی درون محیط‌های تجاری شاید روزانه بالغ بر 100 فنجان هم اتفاق بیفتد. این مورد باعث می‌شود دستگاه به طور فزاینده‌ای در شرف خراب شدن باشد و از طرفی نگهداری آن سخت‌تر می‌شود. اگر دامنه استفاده شما از اسپرسو ساز کم است به سراغ نوع خانگی آن بروید در غیر این صورت اگر بسیار از این دستگاه استفاده می‌کنید، قطعاً نوع صنعتی‌اش بیشتر برای شما مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ جنس دستگاه

اسپرسو سازهای خانگی تفاوت اساسی با دستگاه‌های تجاری دارند. ماشین‌های خانگی معمولاً بدنه‌ای سبک و ظریف، دیگ بخار و پمپ با ظرفیت استاندارد، همراه با آستانه تحمل کمتر برای استفاده‌های سنگین دارند. علاوه بر این، آنها در مصرف انرژی بسیار کمتر کار می‌کنند. از سوی دیگر، ماشین‌های تجاری معمولاً بسیار محکم‌تر هستند و از فلز، ترجیحاً فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند. آنها همچنین دارای دیگ‌های بخار با ظرفیت بزرگ هستند. در نتیجه، این ماشین‌ها برای کارکردن به توان ورودی بیشتری نیاز دارند. این در مورد ماشین‌های خانگی صدق نمی‌کند، آنها معمولاً قابل‌حمل هستند. بنابراین یکی از ملاک‌های تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی در جنس آن است.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ حجم دم کردن

جنبه دیگری که در آن ماشین‌آلات خانگی و تجاری با هم تفاوت دارند، حجم قهوه‌ای است که دم می‌کنند. درحالی‌که دستگاه‌های خانگی می‌توانند به راحتی حجم کافی برای رفع عطش قهوه روزانه شما را تولید کنند، به هیچ وجه نمی‌توانند با دستگاه‌های تجاری که روزانه صدها فنجان قهوه دم می‌کنند مطابقت داشته باشند. اگر سعی می‌کنید از یک ماشین خانگی در راه‌اندازی مرکز تجاری استفاده کنید، به زودی آماده تعویض آن باشید.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ تعمیر و نگهداری

ما از آشپزخانه خود مراقبت بیشتری می‌کنیم تا گوشه‌وکنار همه لوازم و ظروف خود را تمیز کنیم و همچنین به‌ آرامی و به طور کامل محتاط با تجهیزات خود کار می‌کنیم. تعمیر و نگهداری تجهیزات در یک محیط خانگی کامل، ملایم و دقیق است. در یک آشپزخانه تجاری، همراه با سایر تجهیزات، مبلمان و ابزار آلات، انتظار ملایمت کارکنان با دستگاه اسپرسوساز خانگی شما غیرمنطقی است. بنابراین در محیط‌های تجاری به دلیل استفاده زیاد از دستگاه استهلاک آن بالا رفته و احتمال خراب شدن و نیاز به تعمیر افزایش می‌یابد.

تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی؛ قیمت

همیشه قیمت یکی از دلایل اصلی خرید مردم است. با کیفیت و در عین حال ارزان بودن همه تجهیزات اهمیت به خصوصی دارد. بنابراین یکی از مسائل اساسی در تفاوت اسپرسو ساز صنعتی و خانگی قیمت آن است. اسپرسو سازهای صنعتی به دلیل دارابودن کاربردهای فراوان و نیز قدرتمند بودن، قیمت‌های به مراتب بالاتری نسبت به اسپرسو سازهای خانگی دارد.

خلاصه مقاله

در این مقاله به تفاوت اسپرسو سازهای صنعتی و مدل خانگی پرداخته شد. به طور خلاصه اگر برای منزل یا استفاده‌های معمولی به دنبال اسپرسو ساز هستید مدل خانگی آن را ترجیح می‌دهیم. اگر هم به دنبال اسپرسو ساز در دامنه‌های وسیع هستید، مدل صنعتی آن برای کافی‌شاپ یا هتل‌ها کاربردی خواهد بود. در مقالات قبلی درباره بهترین دستگاه نسپرسو نیز صحبت کردیم که می توانید آن را نیز مطالعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

بیگ مارکت وب

وبسایت بیگ مارکت وب یکی از وبسایتهایی است که فعالیت خود را در زمینه نقد و بررسی محصولات مختلف آغاز کرد. این وبسایت با نقد و بررسی منصفانه و بررسی ویژگی های محصولات سعی دارد که در هزینه شما صرفه جویی کرده و از کالاهای خریداری شده احساس رضایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحي سايت ايده پردازش